Semi grønn smoothie

Inneholder reklame

Nam nam nam, dagens smoothie er sånn jeg liker den aller best. Ikke for søt, sunn og mettende.

En avokado, en godt moden banan, noen kirsebær, litt isbiter, saften fra 1/3 sitron, soyadrikk og Alpro sitt alternativ til vanilje yoghurt.

Toppet med goji bær var dette en drøm til frokosten!

I smoothiene har jeg brukt plantebaserte produkter istedenfor meieriprodukter. Jeg har lenge vært nysgjerrig på å teste dette, men har liksom ikke helt visst hvordan jeg skal inkludere det i kostholdet mitt. Nå har jeg da laget smoothies basert på blant annet plantebasert drikke og erstatning til vanlig yoghurt. Det er skikkelig godt, så det kommer jeg til å fortsette med. Plantebasert mat og drikke er visstnok proppfull av gode saker som planteprotein og sunne og nyttige fettsyrer. I tillegg til at det er lavt innhold av mettet fett og ingen kunstige konserveringsmidler.

Jeg bruker også mandeldrikk eller kokosdrikk når jeg lager kjøleskapgrøt med havregryn og chiafrø ;)

Til morgendagens smoothie har jeg fryst ned melonbiter, forslag til hva mer jeg kan ha i?

Ha en fin onsdag

2 kommentarer

Iselin Renée

20.01.2016 kl.16:24

Den så god ut :)

Ellen

22.01.2016 kl.09:38

Hei 😊 Så masse deilige oppskrifter på smoothies, klikket meg inn hver dag for å prøve noe nytt ☺️ Har du oppskrift på den grøten du nevner over?

Lykke til med flytting, ha en god helg fine du 😊

thereseH

22.01.2016 kl.21:58

Ellen: så bra du liker innleggene :)
Grøten tar jeg på slump, passe mengde havregryn til 2 porsjon, topper med mandelmelk eller kokosmelk så det dekker havregrynene godt, 2ss chiafrø, en dæsj honning, rør rundt og sett i kjøleskapet over natten :)
God helg:)

Skriv en ny kommentar

hits